ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

برای ازدواج هدف داشته باشید.

Image result for برای ازدواج هدف داشته باشید.

 

همه افراد در حیطه شغلی، اهدافی را برای خود می پرورانند و به واسطه آن هم میزان فروش و نهایتاً بازدهی کلی سیستم را افزایش می دهند. این امر در زمینه ی اجتماعی نیز کاملاً مشهود است؛ افراد و ارگان ها برای رسیدن به نتایج موفقیت آمیز اجتماعی هدف گذاری می کنند. باید توجه داشت که مسئله "تعیین هدف" به ویژه در سطح فردی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. تک تک اشخاص می بایست به منظور بهبود کیفیت زندگی خود اهدافی را برای خود مشخص نمایند چرا که وقتی ذهن خود را بر روی موضوع خاصی متمرکز می کنند، طبیعتاً به نتیجه بهتری هم می رسند. حال این سؤال مطرح است که چرا برای ازدواج هدف گذاری نکنیم؟

تنظیم اهداف با همکاری دو جانبه، به زوجین کمک می کند تا رابطه خود را مستحکم کرده و به صورت ناخوداگاه مهارت های خویش را در انجام کار گروهی برای رسیدن به هدفی خاص ارتقاء بخشند. در عین حال می توانند هم خود و هم یک دیگر را بهتر بشناسند که نهایتاً این امر، به تکامل هر چه بیش تر زوجین ختم خواهد شد. باید توجه داشت که در حین اتمام این پروسه، توانایی های ارتباطی طرفین نیز تا حد بسیار زیادی بهبود پیدا می کند چرا که هر یک از آن دو این فرصت را به دست می آورند تا در مورد آرزوها و رویاهای شخصی شان به بحث و گفت و گو بنشینند. "هدف گذاری" برای ازدواج، شما و شریک زندگی تان را در مسیر یکسانی قرار دهد که بدین شیوه می توانید دست در دست هم به جلو پیش بروید. اما از کجا باید شروع کرد؟ یک جلسه ی ملاقات ترتیب دهید و در آن کلیه ی فاکتورهایی که در این جا شرح می دهیم را بدون هیچ گونه وقفه ای انجام دهید.

١ .افکارتان را روی هم بریزید.

محیطی را انتخاب کنید که هر یک از شما بتواند به صورت آزادانه و به دور از استرس به بازگو کردن آمال و آرزوهای درونی اش بپردازد. از یک دیگر بپرسید "جالب نیست که اگر ...؟". برخی از ایده ها می تواند چیزی شبیه به شرکت در کنفرانس های ازدواج، بازسازی آشپزخانه و یا پس انداز کردن پول برای به تحقق رساندن آن سفر رویایی که در ذهن دارید، باشند.

۲. منظور خود را واضح بیان کنید و موارد مهم را نیز یادداشت نمایید.

اگر اهداف خود را بر روی کاغذ بیاورید، خیلی راحت تر می توانید آن ها را بررسی نمایید. در لیست خود تاریخ نهایی انجام هر یک از کارها را یادداشت کنید تا بدانید برای انجام هر عملی چه قدر زمان دارید سپس آن را در جایی بگذارید که همیشه جلوی چشم تان باشد.

٣ .انعطاف پذیر باشید.

اگر اهداف تان فاقد اصل واقع بینی هستند، پس تلاش کنید تا آن ها را بازبینی و تجدید نظر نمایید.

۴ .به خودتان حکم ماموریت بدهید.

"راجر بولتون" یکی از پیش گامان عرصه روان شناسی ازدواج و خانواده، اظهار می دارد: زمانی که زوجین با یک دیگر ازدواج می کنند، اصولاً بدون داشتن هیچ برنامه مشخصی برای زندگی خود، در روزمرگی های شان غرق می شوند. زن و شوهر باید برای خود "حکم مأموریت" خلق کنند. به عنوان مثال می توانند از خود سؤال کنند که "برای ٣٠ سال آینده ی زندگی خود چه برنامه ای در ذهن دارند؟ "سپس با استفاده از "حکم مأموریتی" که صادر کرده اند، اقدام به تعیین اهداف کوتاه مدت و دراز مدت نمایند.

۵. نیم نگاهی به گذشته بیندازید.

هم چنان که در حال عملی کردن اهداف خود هستید و به جلو پیش می روید، هر از گاهی چند نگاهی به گذشته بیدازید تا عمل کرد خود و بازدهی تان را دریابید. البته زمانی که با تلاش و کوشش فراوان به امیدها و آرزوهای خود جامه ی عمل می پوشانید به خودتان استراحت بدهید و از کامیابی های تان نهایت استفاده را ببرید. می توانید با صرف شام در رستوران و یا یک مسافرت کوتاه مدت، خود را تشویق و برای تلاش های آتی آماده کنید. جشن گرفتن برای موفقیت های تان سبب می شود که شما انرژی و دل گرمی لازم برای ادامه راه را به دست آورید. در این بین اگر هم در اثر برخورد با مانعی، نتوانستید مطابق با برنامه ریزی تان به پیش بروید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد؛ هیچ گاه تسلیم نشوید و مجدداً همه چیز را از سر بگیرید و این بار ابتدا مطمئن گردید که اهداف تان واقع بینانه و قابل دست یابی هستند. کسب همه چیز به یک مرتبه کار درستی نیست؛ حتی اگر بتوانید به بخشی از اهداف مشخص شده تان برسید، باز هم جای امیدواری است چرا که موفقیت های بیش تری نسبت به گذشته کسب کرده اید. پس به تلاشی که در این زمینه انجام داده اید افتخار کنید و بدانید که نتیجه ی حاصل از انجام این امر، قابل ستایش می باشد: ارتباط محکم تر، انتقال آسان تر مفاهیم، صمیمت بیش تر، تکامل، و نهایتاً احساس رضایت هنگام نگاه کردن به موفقیت های به دست آمده.  



منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 3 + ارسال نظر
علیرضا پنج‌شنبه 29 تیر 1396 ساعت 11:36 http://kosar5.blogfa.com

دوست گرامی سلام :
با مطلب جدید در مورد پیامبران آپ هســـتم .

ناهید جمعه 26 خرداد 1396 ساعت 08:39 http://jensebartar.blogfa.com/

سلام
بالاخره بعد از مدت طولانی دوباره اومدم

سلام دوست عزیز. خیلی خوشحالم که دوباره فعالیت خود را آغاز کرده اید. راستی به آدرستان آمدم ولی اصلا صفحه تان را باز نکرد. با سپاس و قدردانی از حضور سبزتان.

asal شنبه 21 اسفند 1395 ساعت 16:45 http://jahan13.ir/

سلام وبت خیلی قشنگه
خوشحال میشم به منم سر بزنی

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.