ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

بعد از خیانت چگونه به همسرم اعتماد کنم؟

 

درست است که شکستن و از بین بردن اعتماد همسر می تواند شکل رابطه زن و شوهر را تا مدت های طولانی تحت تأثیر خود قرار دهد اما سعی کنید، حداقل نسبت به آن چه از روی اشتباه مرتکب شده اید صادق باشید. خوشبختانه یکی از قابل اعتمادترین افرادی که در زندگی تان وجود دارد، همسرتان می باشد؛ کسی که با ازدواج با او عهد و پیمان مقدسی را بین خود بسته اید تا مراقب یک دیگر باشید. اما متأسفانه برخی از ازدواج ها به دلیل دروغ گفتن یک یا هر دو نفر آنان به هم دیگر، خیلی زود به انتهای خود می رسند. دروغ و نیرنگ دارای انواع مختلفی می باشد از جمله کذب و فریب یکی از زوجین بر سر ِ مسایل مالی، صحبت نکردن درباره ی این که مرد خانواده به کجا می رود و از کجا می آید، اعتیاد مرد به یک داروی خاص یا مواد مخدر که عمدتاً هیچ کس از آن اطلاعی ندارد و دروغ گفتن در مورد بی ارزش ترین چیزها در زندگی زناشویی که همگی باعث پیدایش یک بی اعتمادی کلی نسبت به همسر و رانده شدن زندگی تا مرز از هم پاشیدگی می گردد. اما واضح است که بدترین نوع تزلزل در اعتماد زمانی رخ می دهد که یکی از زوجین مرتکب بی وفایی یا همان خیانت شود. این نوع دروغ به گونه ای است که کاملاً ریشه ی اعتماد و عشق را در یک ازدواج می خشکاند و باعث ایجاد حسی بد، عذاب آور، تلخ و وحشتناک در طرف مقابل می گردد. حال به توضیح چند نکته در باب عدم صداقت یا همان خیانت همسر می پردازیم.

١. اگر همسرتان سبب از بین رفتن اعتماد شما شده و یا اگر شما چنین کاری را در حق او کرده اید، در این جا دو مسئله وجود دارد که باید برای شما اتفاق بیفتد تا مجدداً به هم اعتماد کنید. هر کدام از شما دو نفر محتاج عشق و تفاهم هستید و اگر نسبت به همسر خود احساس خشم می کنید لازم است از این عصبانیت دست بکشید و گرنه قادر به ایجاد حس اعتماد مجدد نخواهید بود. عصبانیت های طولانی مدت سبب می گردد که به این راحتی پذیرای عذرخواهی و گذشت نباشید و این در حالی ست که معذرت خواهی اولین گام برای ایجاد اعتماد دوباره می باشد. پس صادقانه عذرخواهی کرده و به گناه خود اعتراف نمایید و سپس درباره "آن چه حس می کنید" و یا "کاهش حس اعتماد چه اثری بر شما داشته" با یک دیگر حرف بزنید. زمانی که همسرتان تصمیم می گیرد در مورد احساساتش با شما حرف بزند، نسبت به وی صادق و مودب باشید تا او را نرنجانید.

۲. هر چند تعهدی شکسته شده است اما اعتماد مجدد زمانی دوباره حاصل می گردد که شما باز هم نسبت به یک دیگر متعهد گردید. هنگامی که تعهد پایه ریزی می شود تنها راه ایجاد دوباره ی اعتماد، حذف کردن اشتباه گذشته است. به گونه ای که امکان دارد در یک لحظه آن مشکل قدیمی فراموش شود اما تنها یک ارتباط جدید که بر اساس اعتماد پی ریزی شده، می تواند خود را حفظ کند.

٣. در برخورد با این فرآیند صبور باشید. شما چه بخواهید و چه نخواهید اعتمادتان به سرعت به جایگاه اول باز نمی گردد. این مسئله نسبی است زیرا فرض شده که یک شوهر قابل اعتمادترین دوست زن می باشد. ولی اگر شما نسبت به اعتماد همسرتان مرتکب خیابنت شده اید لازم است بفهمید چه موقع او نسبت به شما احساس خشم می کند. در ابتدا باید منتظر یک پاسخ شدید در مقابل ِ بی وفایی خود باشید و به تمام چیزها و کارهایی که به اشتباه انجام داده اید اقرار کنید و آن ها را بپذیرید. هر گونه ریاکاری و عدم صداقت در این مورد نهایتاً فاش و به مشکلات بیش تر و برتری ختم خواهد شد. پس اگر خواهان یک رابطه ی قوی و محکم بر پایه ی اعتماد هستید، باید نسبت به آن چه در گذشته انجام داده اید کاملاً صادق باشید.

۴. هر چند شکستن و از بین بردن اعتماد همسر می تواند شکل رابطه زن و شوهر را تا مدت های طولانی تحت تأثیر خود قرار دهد اما نسبت به آن چه از روی اشتباه مرتکب شده اید صادق باشید. اگر نسبت به بی وفایی و ریاکاری خود احساس گناه می کنید، همان کسی باشید که به همسرتان درباره آن چه انجام داده اید خبر می دهد. در غیر این صورت، اگر به طور مستقل مطلع شود، احساس خیانت بیش تری به وی دست خواهد داد. با کمی صبر و پشت کار ِ بیش تر، می توانید مجدداً روابط دوستانه و عاشقانه ی ابتدای ازدواج خود را احیا کنید.



منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.