ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

١١ واژه ای که نباید هرگز به همسر خود بگویید!

 

شاید شما هم به این نتیجه رسیده باشید که "حرف"، درد زیادی دارد. برخی از واژه ها و جملات، سال ها مغز و روح آدمی را می خورند و او را از درون نابود می کنند. بسیاری از انسان ها نمی دانند صحبت های شان چه تأثیرات مخربی بر روحیه ی اطرافیان دارد و خیلی راحت هر آن چه را می خواهند بر زبان می آورند بدون آن که میزان ضربه ی وارده به طرف مقابل، برای شان مهم باشد. در میان زوج ها استفاده غلط از کلمات بسیار رواج دارد و این در حالی است که آنان باید بدانند که با تکرار این واژه های نادرست، به مرور زندگی خود و روحیه فرد مقابل را نابود می کنند. شاید این جملات فراموش شوند، اما تأثیرات روحی آن از یاد نمی روند و زخم ناشی از بعضی از آن ها حتی پس از عذر خواهی نیز ترمیم نمی گردد. به همین دلیل، بعضی از آدم ها حتی سال ها بعد، خاطره حرف زشتی که به او زده شده است را بازگو می کنند و تازه می توان متوجه شد که تا چه اندازه این واژه ها برای شان سنگین بوده که تاکنون در دل نگه داشته اند. پس چرا هم چنان باید از حرف های مخرب در جهت آزردن یک دیگر استفاده کنیم؟ چرا وقتی می توانیم با صحبت های خوب شخصیت یک انسان را تقویت نماییم تا موجب پیشرفت او گردد، از آن برای ترور شخصیت دیگران بهره می جوییم؟ با این اوصاف به توضیح مختصری از ١١ واژه یا عبارتی بسیار ساده می پردازیم که هرگز نباید به همسر یا فرد مورد علاقه تان بگویید.

هرگز
در زندگی زناشویی، هنگامی که همسر شما می خواهد دست به انجام کاری بزند، هیچ گاه از این واژه استفاده نکنید زیرا موجب برانگیخته شدن حس ناامیدی در وی می شود.

همیشه
"
همیشه "یکی دیگر از واژه های خطرناک زندگی زناشویی است. وقتی این واژه به کار گرفته می شود گویا به طور غیر مستقیم به طرف مقابل خود می گویید او همیشه کار اشتباه انجام می دهد و این شما هستید که درست فکر می کنید و تصمیم می گیرید. "همیشه" بار "همه" یا "هیچ" دارد، پس از آن بپرهیزید.

تنفر
تنفر به طور ذاتی بار معنایی ِ منفی دارد. بسیاری از زوج ها از سنگینی ِ این واژه برای کارهای یک دیگر بهره می جویند تا خواسته های خود را به طرف مقابل تحمیل کنند. اما این کار علاوه بر غیر اخلاقی بودن، ناراحتی های بسیار عمیقی را در روحیه فرد ایجاد می کند.

چاق
با تکرار واژه "چاق" در گوش همسر خود، او لاغر نمی شود. پس به جای استفاده از این کلمه که بار منفی ِ تمسخر آمیزی دارد و لطمه ای جدی به روحیه ی او وارد می کند، به او کمک نمایید که به ورزش و رژیم روی آورد.

احمق، گـُنگ

توهین به شعور طرف مقابل و مسخره کردن آنان نه تنها ایده خوبی نیست بلکه غیراخلاقی نیز می باشد. در این بین زوجین باید بیش تر از دیگران مراقب باشند تا به شعور و سطح درک یک دیگر اهانت نکنند. همیشه به یاد داشته باشید که اگر آن ها خنگ و گنگ و احمق بوده اند که با شما ازدواج نمی کردند!

تنبل
با گفتن واژه "تنبل" نمی توانید کسی را مجبور نمایید تا زرنگ گردد. تکرار این کلمه باعث می شود فرد، خودش هم باور کند که تنبل است و اوضاع از آن چه بوده هم وخیم تر خواهد شد.

از تو یاد گرفته!

اگر فرزند شما کاری انجام می دهد که اعصاب شما را به هم می ریزد به طوری که اصلاً تحمل آن را ندارید، فوراً انگشت اتهام به سمت همسر خود دراز نکنید که او این کارها را از تو یاد گرفته است.

این زشت یا بی ارزش است.

آیا تاکنون اتفاق افتاده که برای کسی عمل خوبی انجام دهید و او در عوض ِ تشکر، کاری انجام دهد که موجب ناراحتی شما بشود؟

شاید شما از دستپخت یا زیورآلات او خوش تان نیاید اما دلیلی ندارد برای خالی کردن حرص خود با او رفتاری زننده داشته باشید. همیشه تشکر و احترام گذاشتن به آدم ها نتیجه ای بهتر را به همراه دارد. به قول معروف، دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد.

این مشکل من نیست.

آن چه مشخص است این که هنگامی که با کسی ازدواج می کنید مشکلات او، مشکلات شما می شود و البته برعکس. ازدواج یعنی شراکت در همه چیز. پس به جای آن که خود را از موضوعات همسرتان کنار بکشید باید به او کمک نمایید تا آن ها را هر چه سریع تر برطرف کند .گفتن جمله ی "این مشکل من نیست"، هیچ مفهومی ندارد و نتیجه ای جز سرد شدن رابطه در انتظار شما نخواهد بود.

عجله کن!

هیچ کس دوست ندارد این عبارت را بشنود. تقریباً همه می دانیم وقتی دیر شده است باید عجله کنیم و همه تلاش خود را در این راستا انجام می دهیم. بنابراین تکرار این واژه فقط باعث استرس و ایجاد فضای منفی می گردد.

ترکت می کنم.

زن و شوهرها هنگامی که از دست ِ یک دیگر عصبانی می شوند و کنترل اعصاب خود را از دست می دهند واژه های نادرست و زشتی بر زبان می آورند و در خلال آن ها هم شاید از عبارت بسیار سنگین ِ "ترکت خواهم کرد" یا "طلاق می گیرم" هم استفاده کنند. اگر واقعاً نمی خواهید به نامزدی یا ازدواج خود با فردی ادامه دهید، بهتر است به جای تهدید، این مسئله را در جوی آرام مطرح نمایید و از او بخواهید تا شما را ترک کند.



منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.