ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

جذاب ترین ایده ها برای تحکیم عشق و مودت در زندگی


برای تحکیم روزهای خوب زندگی و عشق و علاقه پس از ازدواج کافی است تا به نکات ساده و راحت زیر دقت نماییم.

١. هدیه های بی مناسبت

هدیه های بی مناسبت یکی از جذاب ترین ایده ها برای تحکیم دوستی و مودت در زندگی خواهند بود و از شیرین ترین راه کارهای تعاملات انسانی برای زیر یک سقف رفتن به شمار می آید. فکر جالبی که هر دو سوی آن یعنی زن و مرد به هم دل بستگی و وابستگی پیدا کرده و به لحاظ شناخت روحیات و خلقیات به هم دیگر نزدیک می شوند. در هنگام برخوردها و در طول مناسبت ها و روزهای مختلف زندگی بی شک شیرین ترین تجربه، یک تدبیر موفق و نشاط آور است که به بستر زندگی روح بخشیده و رویه ی هم آنندی و یک نواختی آن را از میان می برد. هر چه تلاش برای سالم سازی و عمیق تر کردن عشق میان طرفین بیش تر باشد لحظه های پر خاطره زندگی هم بهتر و پر دوام تر خواهد بود و بر همین اساس زن و شوهر به جای آن که وابسته به یک دیگر باشند مشخصاً دل بسته هم می شوند. شاید در زندگی هر انسانی، ایام خاصی مانند روز تولد و سال گرد ازدواج و ... همیشه در دل تقویم ذهن ها ثابت باشد و افراد منتظر یادآوری آن رخ داد بمانند. این لحظه ها می تواند به عنوان یک فرصت مناسب برای جذاب تر کردن روابط و تحکیم عشق و مودت استفاده شود و پیوند عاطفی میان زن و شوهر را تقویت کند. هدیه ای که هر قدر هم کوچک باشد پیامی بزرگ با خود خواهد داشت.

٢. صرف شام های دو نفری

قطعاً هیچ زن و شوهری نیستند که طعم خوش یک شام خارج از خانه در زمره خاطرات خوب شان به حساب نیاید. البته این بدان معنا نیست که غذای داخل خانه بد باشد! بلکه یادآور لحظات آرامش بخش و بدون دغدغه ای است که زوجین در کنار هم خواهند بود. شما می توانید در منزل نیز با چیدن سفره به صورت زیبا و متنوع این حس خوب را تقویت کنید.

۳. نگاه کردن

در زندگی پستی و بلندی های زیادی وجود دارد که در برخی مواقع بیش تر وقت اعضای خانواده را به خود معطوف می دارد. مثلاً کار و مشغله های امروزی زن و مرد امکان در کنار هم بودن و مصاحبت آن ها را کم تر نموده به طوری که گاهی از دیدار یک دیگر محروم می شوند. در این میان دل چسب ترین صحبت در مواجه شدن با همسر بیان جمله ی "بگذار نگاهت کنم" است که کمک خواهد کرد تا احساسات درونی تان را به طرف مقابل بروز دهید و عشق و علاقه تان را با همسرتان به اشتراک بگذارید.

۴. اهمیت دادن به علائق یک دیگر

طبییعی است که هر فرد غذا، رنگ و یا محلی خاص را بر اساس تجربه یا خاطرات گذشته خود دوست داشته باشد. لذا زوجین با شناخت علائق و روحیات یک دیگر می توانند تا در پر رنگ کردن لحظات شیرین و خوب همسرشان شریک باشند و این مهم با طبخ غذای دل خواه، هدیه دادن و یا رفتن به مکان مورد علاقه ی او محقق می گردد.

۵. مقایسه نکردن

یکی از عوامل کم رنگ تر شدن عشق و علاقه در میان خانواده ها مقایسه کردن بی مورد زندگی شخصی با دیگران است. عاملی که بسیاری از اوقات از روی نا آگاهی و ظاهر صورت می پذیرد و دلایل محکمی پشت آن نیست. باید دانست که در زندگی تمامی افراد از جمله قوم و خویش و دوست و آشنا مشکلاتی وجود دارد که ما از آن با خبر نیستیم و گمان می کنیم که آن ها در رفاه و خوش بختی کامل به سر می برند در صورتی که این گونه نیست. همین طرز نگرش باعث آسیب های جدی به روابط زناشویی و زندگی مشترک گردیده و صمیمیت خانواده ها را از میان می برد. به عنوان مثال شما نباید هرگز خصوصیات اخلاقی همسر دوست یا فامیل تان را با ویزگی های شریک زندگی خود مقایسه کنید. به خاطر بیاورید که میزان عشق و علاقه شما به طرف مقابل نه به عناصر مادی ارتباطی دارد و نه به حرف و سخن دیگران؛ پس فقط و فقط شمایید که باید زن یا شوهرتان را دوست داشته باشید و به او عشق بورزید.



منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 1 + ارسال نظر
علیرضا چهارشنبه 30 دی 1394 ساعت 20:17 http://kosar5.blogfa.com

وفات کریمه اهل البیت حضرت فاطمه معصومه (س) رو به شما و خانواده محترمتان تسلیت می گویم.

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.