ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

گاوصندوق خصوصی در زندگی مشترک


بحث کردن بر سر پول و دیگر نیازهای زندگی یا به عبارتی دعوا کردن پیرامون مسائل مادی، روابط عاطفی میان زوج‌ها را از بین برده و کم رنگ تر می سازد. واقعیت انکار ناپذیری که هر وقت پای اسکناس در میان آید بیش از یک صاحب پیدا می کند و ناخودآگاه زمینه ی اختلاف را هم پدید می‌ آورد. تضاد بر سر چگونگی خرج کردن، مالکیت و هزار و یک قصه ی دیگر. حال وقتی این صاحبان مدعی، زن و شوهر هم باشند وضع پیچیده‌ تر خواهد شد خصوصاً آن که هر کدام از طرفین نقش مؤثرتری در کسب و جذب این درآمد ایفا نمایند؛ زوج‌هایی شاغل که برای سرمایه های خود برنامه ریزی کرده و قبل از هر گونه درگیری بر سر مسائل مالی، مشکلات کوچک و بزرگ دیگری را نیز از سر خود گذرانده‌اند. در واقع می‌ توان گفت سختی های زندگی باعث اختلافات مالی نیز می گردند که حذف این معضل در کوتاه مدت امکان پذیر نیست؛ به همین دلیل زوج ها در مسائل پیش رو باید شفاف و بدون مغلطه عمل کنند تا در دام بی مهری ها و عواقب ناشی از آن نیفتند؛ دعواهایی که به سادگی تبدیل به اختلاف گردیده و کار را به جاهای باریک می کشاند و حس بدبینی و حسادت را در زوج ها تقویت می کند. البته این موضوع راه کارهایی هم دارد که با عمل کردن به آن ها می‌ توان از تبعات آن کاست. اگر زوج‌ها به یک دیگر اطمینان داشته باشند، ۹٠ درصد مشکلات شان حل خواهد شد ولی این چیزی نیست که یک شبه به دست آید و برای رسیدن به آن باید تلاش کرد. اعتمادسازی‌ بهتر است از سوی مرد آغاز گردد چون خانم ها احساس نا‌ امنی بیشتری دارند و نگاه شان به آینده توأم با شک و تردید می باشد. بنابراین به نظر می رسد که اگر آقایان گام اول را بردارند به همسران شان ثابت می کنند که آینده، خوب یا بد، متعلق به هر دوی آن هاست. زن باید در داشته‌های زندگی با همسرش شریک باشد، همان طور که در کمبودها نیز یار و یاور اوست. ولی این طور که پیداست اگر زنان بعد از درخواست هر چیزی، به آن برسند این امر را ایده آل خود ندانسته و تصور می کنند که به زور به این حق نائل گشته اند؛ درحالی‌ که پیش قدم شدن مرد در اجرای نیازهای همسر می تواند تأثیر به سزایی بر روحیه ی او گذارد و حس مطلوبی در وی ایجاد کند. آقایان باید بدانند که در مورد مسائل مالی، تصمیم‌ گیری ها و خرید‌ها با زنانشان برابرند. همسرانی که پا به پای شوهر خود می ایستند تا به خواسته های مشترک زندگی شان دست یابند.



منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 3 + ارسال نظر
علیرضا شنبه 28 آذر 1394 ساعت 10:44 http://alireza5.blogsky.com

شهادت مظلومانه یازدهمین سپهر امامت و ولایت حضرت امام حسن عسگری (ع) را به پسر گرانقدرش حضرت مهدی موعود (عج) و شما و خانواده محترمتان تسلیت می گویم .

ایمیل های بارانی دوشنبه 25 آبان 1394 ساعت 21:55

سلام. دوست عزیز. از حضور تان در وبلاگم بسیار خرسند و شاد شدم.مطالب وبلاگ شما جالب و آموزنده است. انشاله خواهم خواند. موفق و پیروز باشید.

علیرضا سه‌شنبه 5 آبان 1394 ساعت 10:41 http://kosar5.blogfa.com

پیامبر صلى‏ الله ‏علیه‏ و‏ آله :
مِن سَعادَةِ ابْنِ آدَمَ حُسنُ الْخُلقِ وَ مِن شَقاوَةِ ابْنِ آدَمَ سُوءُ الْخُلقِ؛
از خوشبختى انسان خوش اخلاقى و از بدبختى انسان بد اخلاقى است .

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.