ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

قانون های اساسی و ساده در زندگی مشترک


هر ازدواجی دارای فراز و نشیب هایی است که گاهی مشکلاتی را به وجود می آورد. باید در زندگی درست راندن را یاد گرفت چون چیزی که اهمیت دارد قوانین این مسیر است که باید آن را بشناسید و بدان عمل نمایید. این کار باعث تحکیم خانواده و لذت بردن از زندگی می گردد.

ایجاد عشق و تعادل درونی، ملالت ها و سرخوردگی های روزانه را از میان می برد و شعله های عشق میان زوجین را شعله ور تر می سازد. برای مثال اگر از همسرتان تعریف کنید و قدردان او باشید؛ یا وقتی به خانه می آید خوشحالی خود را ابراز دارید او هم از این مسئله شادمان می شود.

یا اگر با او متحد باشید از طوفان های زندگی مصون می مانید. کاری که به وسیله ی آن از همسرتان پشتیبانی کرده و اگر در دنیای بیرون مشکلی برایش پیش آید طرف او را می گیرید. دوست بودن با شریک زندگی تان را فراموش نکنید چرا که به مرور زمان باعث دست یابی به موفقیت و ایجاد هیجان و انگیزه در خانواده می گردد.

با دانستن این امر که "هیچ کس در دنیا کامل نیست" شما می توانید در مورد ازدواجتان احساس ناامیدی نکنید و در مورد تغییرات همسرتان او را در حالت تدافعی قرار ندهید؛ چون لزوماً او تغییر نخواهد کرد. این تصور که اگر "همسرتان ١٠ درصد بد است" به این معناست که ٩٠ درصد خوبی هم دارد و به شما کمک می کند تا با یک تصمیم درست او را تغییر دهید وعیب هایش را برطرف سازید. با این کار حس ستایش او را بر می انگیزید و زمینه ای را فراهم می آورید تا ناکامل بودن خود را بپذیرد. گاهی اوقات خودمان را نیز باید به خاطر وضع نا به سامان زندگی مان سرزنش کنیم چون با این کار عدالت را برقرار ساخته ایم. بنابراین خصوصیاتی را که برای تان ارزش دارند را در خودتان نیز ببینید.



منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 2 + ارسال نظر
علیرضا شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 17:37 http://alireza5.blogsky.com

حضرت امام جواد علیه‏ السلام فرمودند :
مَنْ زارَ عَمَّتى بِقُم فَلَهُ الجَنَّةُ؛
کسى که عمّه ‏ام را در قم زیارت کند او اهـل بهشت است.
سفینة البحار : ج2، ص376
سلام و درود خدا بر حضرت معصومه (س)
ایام ولادت حضرت معصومه (س) بر شما مبارک [گل]

علیرضا یکشنبه 11 مرداد 1394 ساعت 11:18 http://alireza5.blogsky.com

قال الامام الصادق علیه السلام:
من ترک التزویج مخافة الفقر فقد اساء الظن بالله-عز و جل-، ان الله- عز و جل – یقول: «ان یکونوا فقراء یغنهم الله من فضله.»
امام صادق علیه السلام فرمود:
هر کس از ترس فقر ازدواج نکند نسبت‏ به لطف خداوند بدگمان شده است. چرا که خداوند مى‏فرماید: اگر آنان فقیر باشند خداوند از فضل و کرم خود بى نیازشان مى‏کند.
هر که با زنى به خاطر مالش ازدواج کند، خداوند او را به مال وى واگذار مى‏کند، و هر که با او به خاطر جمال و زیبائى‏اش ازدواج نماید، در او چیزى را که خوشایند او نیست، خواهد دید، و هر که با وى به خاطر دینش ازدواج کند، خداوند تمامى این مزایا را براى او جمع مى‏کند.
من لا یحضره الفقیه، ج ۳، ص ۲۵۱

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.