ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

ازدواج - گل نرگس

بررسی مسائل ازدواج - مشکلات ازدواج - آمار طلاق - مدیر فرزانه شکاری

طلاق بازیگران سینما

 

نیما بانکی/ لیلی رشیدی

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/38/Nima_Banki.jpg

خانم رشیدی سوای این که دختر احترام‌ السادات برومند و داود رشیدی است که از بچگی در محافل هنری بزرگ شده، بازیگر خوبی هم هست. بیشتر ما او را با »مادرخانمی زی‌زی‌گولو« می‌شناسیم. اما بعضی‌ها شاید بولتن جشنواره فیلم کودک را به یاد بیاورند که عکس‌های کودکی او را در کنار لیلا حاتمی به چاپ رسانده بود. این دو لیلی و لیلای محبوب از کودکی هم بازی بوده‌اند؛ هرچند بعدها، لیلی یک چهره ی تلویزیونی شد اما لیلا یک ستاره سینما. لیلی رشیدی همسر پیشین نیما بانکی است که به اندازه رشیدی مشهور نیست اما در عکاسی استعداد داشت و رفته‌ رفته در کارش به موفقیت رسید به طوری که امروزه به چهره‌ای مطرح در عالم تبلیغات تبدیل شده است. اما نیما بانکی را اگر از «پراید تهران یازده» به یاد نداشته باشید، در آگهی‌های سامسونگ با لباس برزیل، یا با کت و شلوار در حالی که پایش را از قاب ال‌ سی‌ دی بیرون گذاشته، دیده‌اید. حاصل زندگی مشترک این دو، پسری است که با مادرش پیش خانواده رشیدی زندگی می‌کند.

سوسن تسلیمی/ داریوش فرهنگ

سی و پنج سال پیش، داریوش فرهنگ آدم خیلی معروفی بود و سوسن تسلیمی را کسی نمی‌ شناخت، اما پس از ازدواج این دو در سال‌ های دهه شصت، ماجرا برعکس شد و تسلیمی شهرتی فراوان یافت. داریوش فرهنگ اگرچه در این سال‌ها فیلم ساز بود و بعضی کارهایش خیلی مطرح شد، اما حضور ثابت تسلیمی در فیلم‌های بهرام بیضایی، این بازیگر هنرمند را به اوج خود رساند. این دو که از طریق گروه تئاتر پیاده با هم دیگر آشنا شده بودند، پس از مدت‌ها زندگی مشترک سرانجام فرصت پیدا کردند تا در فیلم »شاید وقتی دیگر» ساخته بهرام بیضایی، نقش زن و شوهر را بازی کنند. تسلیمی پس از این فیلم، به هم راه فرزندش عازم سوئد شد و امروز یکی از چهره‌های سرشناس تئاتر سوئد است. اما داریوش فرهنگ ماند و فیلم‌ سازی و بازیگری را ادامه داد.

خسرو شکیبایی/ تانیا جوهری

شاید خیلی‌ها ندانند که شکیبایی در دهه ۴٠ کار خودش را با دوبلوری شروع کرد و پس از ناکامی در این رشته به تئاتر رفت و سال‌ها گذشت تا دوباره با فیلم «خط قرمز» مسعود کیمیایی به سینما بازگردد. تانیا جوهری هم در همان سال‌های دهه ۵٠ بازیگر تئاتر بود و سرانجام این رابطه منجر به ازدواج شد، اما این اتفاق چندان خبرساز نشد؛ چون هیچ یک از آن دو، آدم‌های معروفی نبودند و در سال‌های بعد در حرفه‌شان سرشناس شدند. شکیبایی کماکان یکی از بازیگران محبوب سینمای ایران ماند اما تانیا جوهری در سال‌های بعد بسیار کم‌ کارتر شد. جالب است که بدانید، مشهورترین فیلم شکیبایی یعنی«هامون» داستان مرد روشن فکری است که تمایلی برای جدایی از همسرش ندارد اما زن و خانواده‌اش اصرار دارند که این جدایی هر چه زودتر شکل بگیرد.

آیدین آغداشلو/ شهره آغداشلو

آیدین آغداشلو نقاش، طراح، گرافیست و نویسنده‌ای تواناست که سال‌ها قبل پس از یک ازدواج ناموفق، در حالی که یک دختر به نام تارا داشت، با شهره آغداشلو ازدواج کرد. شهره در فیلم علی حاتمی به نام «سوته‌دلان» و عباس کیارستمی موسوم به «گزارش« بازی کرد و با تحسین مواجه شد. او با بازی در فیلم «خانه‌ای از شن و مه» و نامزدی اسکار، اکنون یک بازیگر معتبر در عرصه جهانی است، بالاخره شهره آغداشلو از آیدین جدا شد و مجددا ازدواج کرد و خدا دختری به او داد که ظاهرا او هم اسمش تاراست. شهره آغداشلو در تمام گفت و گوهایش هم واره از آیدین آغداشلو به عنوان کسی یاد کرده که دوران سعادت مندی را با او سپری کرده، برخلاف عادت بسیار زشتی که بعضی ها دارند و پس از جدایی با لحنی زننده درباره همسر سابقشان سخن می گویند. ظاهرا نه ازدواج و نه جدایی این دو در مسیر پیشرفت حرفه‌ای‌شان هیچ تاثیری نداشت و هر دو هم چنان از چهره‌ های فعال در حیطه کاری خود هستند.

ابوالفضل پورعرب/ آناهیتا نعمتی

http://up.bestbaz.ir/Pictures/Biography/Biography_Of_Abolfazl_PourArab____%5BBestBaz.RozBlog.Com%5D.jpg

زمانی که ابوالفضل پورعرب با آناهیتا نعمتی ازدواج کرد بازیگر بسیار معروفی بود. او محبوبیتش را با بازی در فیلم «عروس»، ساخته‌ی بهروز افخمی، کسب کرد. از طرفی آناهیتا نعمتی تازه با فیلم خوش‌ ساخت «هیوا» ساخته‌ رسول ملاقلی‌پور، وارد سینما شد و به عنوان یک چهره جوان و با استعداد، نمایان گشت. از این ماجرا حدود ۸ سال می‌گذرد. ابوالفضل پورعرب از آن زمان، سیر نزولی در کارش تجربه کرد ولی آناهیتا نعمتی در حاشیه‌ی سینما به کار خود ادامه داد. حالا این روزها پس از سال‌ها جدایی این زوج هنرمند، هم آناهیتا نعمتی دوباره به سینمای جدی بازگشته و هم ابوالفضل پورعرب در تلویزیون پرکارتر گردیده است.

بابک ریاحی پور/ مهتاب کرامتی

بابک ریاحی پور یکی از معروف‌ ترین نوازنده‌های ایرانی با ساز تخصصی گیتار باس می باشد که در زمینه ی موسیقی راک نیز  فعالیت دارد. او در آلمان موسیقی را آموخت و آن را در ایران ادامه داد. ریاحی با خوانندگانی نظیر محمد نوری و گروه‌هایی مثل اوهام و آویژه که نوعی موسیقی تلفیقی را دنبال می‌کرد‌ند، همکاری نمود. مهتاب کرامتی هم از سال ١۳۷۷ با بازی در فیلم «مردی از جنس بلور» پایش به سینمای ایران باز شد. جالب این جاست که ریاحی پور زودتر از کرامتی به سینما آمد. او در سال ١۳۷۴ برای موسیقی فیلم «فاتح» نوازندگی کرد؛ کاری که بعدها کم تر سراغ آن رفت. ولی مهتاب کرامتی با جدیت، حضور در سینما و تلویزیون را ادامه داد و خیلی زود به ستاره سینمای ایران تبدیل شد. حالا مهتاب کرامتی تنها زندگی می‌کند و علاوه بر بازیگری و فعالیت در یونیسف، در یک موسسه طراحی و تولید لباس هم حسابی مشغول است.

یوسف مرادیان / سارا خویینی‌ها

همین اواخر بود که از سارا خویینی‌ها فیلم پر حرف و حدیث «نقاب» اکران شد که داستانش درباره سوء استفاده‌های متقلبانه از موضوع ازدواج بود. چندی پیش هم از تلویزیون سریالی پخش شد که داستانش درباره ی سیاوش و رستم شاه نامه بود و نقش سیاوش را مرادیان بازی کرد. خویینی‌ها در «معصومیت از دست رفته» هم بازی خوبی داشت اما نقش مرادیان در «سربازهای جمعه»، به هر دلیل آن قدر کوتاه شد که اصلا به چشم نیامد. این دو بازیگر که زمانی با یک دیگر زیر یک سقف زندگی می‌کردند، ولی سرانجام از هم جدا شدند و امروزه به فعالیت قبلی‌شان که همان بازیگری در سینما و تلویزیون است ادامه می‌دهند؛ از جمله خویینی‌ها که چهره‌اش را در نقش اصلی «بی‌صدا فریاد کن» دیده‌اید.

فریبرز عرب نیا / آتنه فقیه نصیری/ عسل بدیعی

این ۳ بازیگر، معروف‌ تر از آن هستند که بخواهیم معرفی‌شان کنیم. فریبرز عرب‌ نیا به ترتیب با آتنه فقیه‌ نصیری و عسل بدیعی ازدواج کرد و از آن‌ها جدا شد. عرب‌ نیا که اغلب او را با بازی‌های چشم گیرش در فیلم‌های مسعود کیمیایی، مانند «سلطان» و «ضیافت»، به یاد می‌آورید، در فیلمی با موضوع طلاق نیز بازی کرد. او در فیلم «هزاران زن مثل من» از همسرش (نیکی کریمی) جدا شد و مانع احقاق حق او برای تصاحب بچه اش گردید. آتنه فقیه‌ نصیری نیز که در فیلم‌ها و سریال‌های متعددی ایفای نقش کرده، با بازی خوبش در نقش «خاله سارا» در یک سریال تلویزیونی، نگاه‌ها را به خود جلب کرد. درخشش عسل بدیعی نیز از بازی در فیلم «بودن یا نبودن» ساخته‌ کیانوش عیاری آغاز شد.




منابع این نوشتار محفوظ است.

نظرات 1 + ارسال نظر
شکوه جمعه 11 بهمن 1392 ساعت 20:54 http://www.shdl.ir

خب اینا که میخواستند طلاق بگیرند اصلا واسه ازدواج کردن؟!!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.